فیلم | تبریک سال نو و توصیه‌های مهم در روزهای کرونایی و قرنطینه خانگی
کد خبر: 3886605
تاریخ انتشار : ۰۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۲

فیلم | تبریک سال نو و توصیه‌های مهم در روزهای کرونایی و قرنطینه خانگی

جمع‌آوری اطلاعات علمی در ارتباط با بیماری کرونا، تهیه فهرستی از باز‌ی‌ها و فعالیت‌‌های مورد علاقه کودکان و حفظ روابط اجتماعی از مهم‌ترین توصیه‌های کارشناس بهداشت روانی مؤسسه امام موسی صدر برای روزهای کرونایی و قرنطینه خانگی است.

به گزارش ایکنا، محی حدرج، کارشناس بهداشت روانی مؤسسه امام موسی صدر در بیروت طی پیامی ویدئویی در ارتباط با برنامه‌ریزی والدین برای کودکان در روزهای کرونایی و قرنطینه خانگی تصریح کرد: والدین در ابتدا باید اطلاعاتی در ارتباط با ماهیت این بیماری داشته باشند و با یکدیگر براساس مبانی علمی در این باره صحبت کنند.
وی در ارتباط با هدر نرفتن وقت کودکان در منزل گفت: بسیار مهم است که والدین لیستی از فعالیت‌ها و بازی‌های مورد علاقه کودکان خود تهیه کنند؛ این بازی‌ها ممکن است دستی مانند نقاشی کردن و یا حرکتی مثل ورزش باشند.

این کارشناس بهداشت روانی ادامه داد: ورزش و فعالیت‌های فیزیکی باعث حفظ آمادگی جسمانی کودکان شده و موجب تقویت سیستم دفاعی بدن کودکان در برابر هر نوع بیماری می‌شود.

حدرج همچنین تأکید کرد: نباید روابط اجتماعی با دیگران در روزهای قرنطینه قطع شود و ما می‌توانیم از طریق شبکه‌های اجتماعی از جمله اسکایپ یا هر برنامه دیگری با خانواده و آشنایان خود تماس بگیریم.

شیخ بشیر شاکر، سخنگوی امور مذهبی موسسه یادبود امام خمینی کارگیل نیز با ارسال پیامی به ایکنا، فرا رسیدن نوروز را به همه مسلمانان جهان تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد که خداوند همه اقوام بشر به ویژه ملت ایران را از هر گونه بلای آسمانی و زمینی حفظ کند.

وی با بیان این که در این برهه از زمان، همه جای جهان با بیماری به نام کرونا درگیر شده است، تصریح کرد: لازم است همه ما عزم خود را جزم کنیم و با عمل به توصیه‌های دینی در ارتباط با حفظ نظافت از این بیماری مصون بمانیم.

شیخ بشیرشاکر ویروس شایعه پراکنی را ترسناک‌تر از ویروس کرونا توصیف و بر اهمیت دوری کردن از این شایعات تأکید کرد.

وی با بیان این که در این روزها باید به یاری یکدیگر بشتابیم، گفت: ماندن در خانه بهترین کمک برای حفظ سلامتی خود و دیگران است.

 
انتهای پیام
captcha